Saturday, October 10, 2009

what a day~AL-FATIHAH



hye everybody...some sad news to share..

last friday..after balik kerja,mama call suruh balik cepat coz nak gi hospital selayang, maklong dah tenat..sampai hospital, kak cah gitau maklong jatuh and then peha patah, masuk hospital alor gajah..and mitak transfer hospital selayang coz biasa berubat kat sana and dekat ngan anak2..tengah malam, doctor gitau dah try segala2 but maklong takde response pon..laz doc nak try direct masuk tube ke jantung if not mereka akan lepaskan maklong..kami sudah mula redha pemergiannya..selamat doc bagi melawat maklong dalam CCU, tapi sekali masuk dua orang sahaja..sebak aku tengok maklong dalam keadaan bengkak2 dan banyak wayar kat badan dia..mama and ayah decide nak stay kat hospital and aku kene balik coz ada baby kecik untuk dijga..subuh tu ayah call maklong dah takde, so kami pon bersiap2 untuk pulang ke melaka...aku org ke tiga laz sampai and alhamdulillah sempat untuk mengucup maklong buat kali terakhir...tak boleh ikut g kubur coz ada baby..petang tu kami balik klang coz wan aku pon tak berapa sihat...but then malam tu, kami dikejutkan dgn satu berita buruk, mak sedare belah hubby (mama @ mok zam) meninggal..arwah memang dah sakit dekat 3 tahun, tapi ralat coz tahun ni tak sempat gi beraya rumah arwah..so pagi tadi kami bertolak ke kemaman..dalam satu hari, sekali 2 orang, orang yang saya hormati telah tinggal buat selama2nya..insaf seketika..semoga roh mereka dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman..AL-FATIHAH..



love,

ilyia.faizol.iman al farissi

No comments:

Post a Comment