Showing posts with label master. Show all posts
Showing posts with label master. Show all posts

Wednesday, February 26, 2014

Viva stress

Sejak dapat emel tarikh viva, setiap hari yang berlalu rasa cam seram sangat..sebab pikir mana nak letak anak coz iman skolah kat shah alam n pey keje kl..penala try nak berualang 2hari sekali balik tapi tak berjaya sebab breast sangat sakit susu penuh tahap takle nak study n tgh malam ajak papa balik bb sebab tak saba nak bg susu kat iyad..pam susu plak kat dira haih takkan nak mitak balik plak sbb dienya baby baru 4 bulan..hmmm..nak berulang memang tak larat sebab kene drive all the way ke shah alam sorang2..maka bermulah kehidupan saya dengan anak-anak kene urus sendiri semua sambil nak study..dalam hati duk meronta-ronta nak g libry nak khatamkan thesis at least 3 x as perisai nak menjawab..tapi apakan daya takde sape ble look after my son..dah ajak mama stay shah alam dua hari ble plak die ade hal penting which is kene setelkan satu fitnah kat adik dia..so stayla kat uma ucu sehari n tak dapat gak g libry...nanges dalam hati jela yang masa makin berlalu n persiapan pon ala kadar..bila kat uma lak hati jadi tak berapa nak ikhlas jaga anak sebab asyik duk pikir bila nak study ni????stresssnyeeeeee!! Sampai kalau anak buat salah sikit mesti kene mara sbb sabar tu bukan kurang tapi dah takde..sian dorang terpaksa faced mummy yg garang n mentally stressed! ..kadang2 rasa menci sangat nape pey accept job kat kl..beli umah kat shah alam pahtu keje jauh..banyak duit tapi less time dengan family which is i dah highlight dari before kawen yang saya lagi suka idup sederhana tapi banyak kualiti time dengan family macam ayah saya..sobs!tapi kang kalau tak bagi kata kite halang kerjaya dia kan?aduyai tataula camne nak handle..so redooohhhh jela ilyia cam kamu selalu praktikkan..yang tarikh viva ni memangla bende yang paling saya nantikan selamani..tapi nape ko muncul in the middle of life aku yg tgh hectic baru nak masuk umah..baru nak belajar hidup sendiri after dah ada anak 3..iman baru nak stat skool nye lagi..aduyai.redah jela..pasal viva ni plak baru sempat khatam 1x n siapkan slide presentation..praktis belum lagi...hai tawakal jela kat Allah apa yang berlaku esok walaupun tengah kecut perut sangat pk pasal esok...dapat major ke minor ke yang penting janganla fail kan saya..5 tahun saya hambakan diri buat research tak apply keje lain n rela gaji ciput n kadang2 dapat kadang tak..matikan nafsu je tgk org shopping, travel sana sini n tukar hp.. Semoga esok berakhir dengan baik...ameen ya rabbalamin!

Monday, June 10, 2013

Pregnant lady journey to Yogyakarta the Historical city

Ini adalah kali pertama mummy meninggalkan anak2 n suami pegi outstation..pegi Indon plak tu sure takle bawak diorangkan..1st time tak tido dengan Iman or Idd..sangat sedih..bila call suara dah sebak n laju2 letak tepon..tapi suara diorang cam heppi jekan..dahla time pregnant pegi tapi tabahkan hati jela demi menimba pengalaman present kat tempat orang..alhamdulillah semuanya berjalan lancar..


Rombongan kami disambut oleh Dr Rohman drp Universitas Gajah Mada (Ex classmate kat IPPH)

after check in gi jalan-jalan kat Candi Prambanan..tak dapat nak pegi Borobodur sebab jauh dan keadaan diri yang pregnant

Tak padan dengan boyot 7 bulan kan

menggedix dengan student junior

with dr puziah yang paksa kami visit candi hahaha..kalau tak memang malasla..





sebenarnya perjalanan pulang dari candi ke tempat parking memang jauh giler even dah minta jasa baik pak guard kasi saya lalu ikut pintu depan tak berjaya..kesimpulannya jogja is not a friendly preggy mummy country (padahal sape suh kamu pegikan)..ini muke bajet gembira konon2 tak penat!

hepi baru lepas present paper! cam biasa kalau present time pregnant pasti mengah hahahaha


with Prof Winnai Dahlan..gambar ni jadi kontroversi kat pey tuduh saya amik gamba rapat padahal saya kat belakang prof jeee

Wakil Ipph with Prof Russly, Prof Jamilah, Dr Puziah n Ustaz Aizat

ibu mengandung memang camni...




love,
Mummy Al Farissi

Monday, July 2, 2012

Thesis stress




As for today I'm still not in the mood ti write up anything especially editing my theses..
sebabnya nak kena study all the detailing in law & nak kene study hadith and carik references related to muslim scholar..

to me this should be done since 2nd sem and SV keep on forcing me to do the law thingy which i memang dah beta kat SV since 1st sem i memang takle buat pasal law (except explained it generally)

sooooo stresssssss!!!!mencikkkk...nak muntah tengok tesis..takle ke submit je..malas nak layan karenah SV...sebab dia kita lagi lambat grad!!!


love,
Mummy Al Farissi